Mediální kurz v terciích

Mediální kurz v terciích

V terciích proběhly mediální kurzy, jejichž cílem bylo vybavit žáky základní úrovní mediální gramotnosti. Žáci se učili zpracovávat, vyhodnocovat a využívat podněty, které přicházejí z médií. 

Již od prosince v terciích probíhaly mediální kurzy, ve kterých jsme se seznamovali s tím, jak fungují média a na co si dávat pozor. První den jsme si udělali kvíz, v němž jsme se snažili poznat, která fotka je upravena fotoshopem nebo který článek je nepravdivý. Bavili jsme se o seriózních a neseriózních novinách nebo článcích. Na konci tohoto dne jsme si ještě představili několik novinářů. Druhý den byla na programu reklama. Nejprve jsme si vyzkoušeli vůli svého rozhodnutí. Dostali jsme dva stejné kousky čokolády se sdělením, že jedna byla značková a dražší. Potom jsme o vzorcích hlasovali. A výsledek? Vyhrála ta „levnější“. Nakonec jsme si vyzkoušeli připravit reklamu na čokoládu, to mě bavilo nejvíce. V posledním bloku jsme zjistili, kdo všechno se skrývá pod pojmem „novinář“. Také jsme testovali různé reportáže a články, které se nehodily k uveřejnění. Následně jsme si ukázali, co by s tím udělala stanice ČT, Nova a Prima. Na závěr jsme rozebrali reportáže o sněhové kalamitě v dubnu. Tím jsme se s mediálním kurzem rozloučili. Myslím, že nás to všechny bavilo a každému to něco dalo.

Anna Hířová, 3TB

Dne 7. února zahájila 3TA dvoudenní mediální kurz, zaměřený převážně na média a kritický pohled na ně.

První den jsme věnovali marketingu a různým reklamním taktikám. Začali jsme sladce: polovina třídy dostala dva zkušební vzorky čokolády, které měla porovnat. Jedna byla údajně luxusní značková a druhá obyčejná z levného řetězce. Po porovnání výsledků nás čekalo hořké překvapení: jednalo se o shodné kousky! To nás přivedlo k diskusi o vlivu reklamy na naše rozhodování. Na několika názorných příkladech jsme si předvedli, jaké emoce v nás mohou různé reklamy vyvolávat. Pouštěli jsme si také reklamy, které porušily etický kodex.

Ve skupinkách jsme potom vymýšleli vlastní produkt a sami ho třídě prezentovali s pomocí nově osvojených reklamních praktik. Ke konci dne jsme se pobavili některými z nezapomenutelných televizních reklam. S tím se pojila aktivita spojení reklamního sloganu se značkou. Překvapilo nás, jak snadno jsme téměř 30 reklamních sloganů přiřadili ke konkrétním značkám.

Druhá část kurzu se soustředila na média a žurnalistiku. Na pracovních listech jsme si vysvětlili často používané pojmy v novinařině, práci redakcí a představili jednotlivé profese v oboru. V týmech jsme na konkrétních případech porovnávali postupy v jednotlivých českých redakcích.

Díky mediálnímu kurzu jsme se zábavnou formou dozvěděli, jak se na média a reklamu dívat kriticky a nenechat se tak lehce zmanipulovat.

Alžběta Merhoutová, 3TA

 

Aktuální informace

11.06.2025

pondělí 23/6:

  • vestibul (od 13:30 hod testy ANJ a NEJ pro žáky budoucích prim a 1A)
  • aula (focení na ISIC mezi 14:00 - 15:00 hod)
26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

Josef Pýcha

Absolvoval v roce 1933.

Narodil se 23. 5. 1914 ve Strakách. Na reálce v Nymburce jej učil kreslení J. Vokálek a B. S. Urban.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Ratifikace smlouvy o Panamském průplavu

17. březen 1903

Ratifikací Hayovy-Herránovy smlouvy v americkém Senátu skončilo období právní nejistoty o osudu Panamského průplavu.

Nejčtenější

29.05.2025

Ve středu 28.5. hostil Francouzský institut v Praze republikové finále Konverzační soutěže ve FRJ, kam naše gymnázium vyslalo tři vítězky krajského kola.

celý článek
18.06.2025

📣 GYMNÁZIUM BOHUMILA HRABALA V NYMBURCE POVEDE MGR. SIMONA PECKOVÁ, MBA, PH.D. DO VEDENÍ PŘICHÁZÍ S DŮRAZEM NEJEN NA KLASICKÉ AKADEMICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ, ALE I NA CELKOVÝ ROZVOJ OSOBNOSTI ŽÁKŮ.

Gymnázium Bohumila Hrabala v Nymburce bude mít po třiceti třech letech novou ředitelku. Do vedení bude jmenována Mgr. Simona Pecková, MBA, Ph.D. Výběrová komise Středočeského kraje ji vybrala jako nejvhodnější kandidátku na základě odborné kvalifikace, dlouholeté praxe a koncepce dalšího směřování gymnázia.

celý článek
23.05.2025

Obě třídy kvart se společně vydaly do Ostrova u Macochy, kde v centru Lipka zažily pět dní ekologického kurzu plného poznávání, bádání a zážitků v přírodě.

 
celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.