PROJEKTOVÉ DNY OSUDOVÉ OSMIČKY

PROJEKTOVÉ DNY OSUDOVÉ OSMIČKY

Při příležitosti 100. výročí vzniku československého státu připravily předmětové komise dějepisu, základů společenských věd, zeměpisu, hudební výchovy, českého jazyka a literatury na čtvrtek 25. 10. pro žáky nižšího gymnázia a na pátek 26. 10. pro žáky vyššího a čtyřletého gymnázia projektový den OSUDOVÉ OSMIČKY, v němž si připomenuli události spojené nejen s rokem 1918, ale i 1938, 1948 a 1968 i vzájemné souvislosti mezi nimi.

Učitelé vymysleli a připravili pro žáky aktivity, při nichž pracovali ve skupinách, ve dvojicích, diskutovali, jako zdroj informací používali videa ze Slavných dnů na Streamu (Den, kdy …) nebo kreslených Dějin udatného českého národa, zpívali, kreslili, stříhali, lepili, vymýšleli deskovou hru, soutěžili a byli nuceni přemýšlet.

1918

 Museli přemýšlet o tom, co všechno museli politici řešit, když má vzniknout nový stát (forma státního zřízení, spojenci, měna, kde vzít peníze na fungování státu), do symbolického stromu – lípy, zakreslovali důležité informace o nově vzniklém státu, vymýšleli a vytvářeli pexeso, studovali významné dokumenty důležité pro nově vznikající Republiku československou. Připravovali úkoly k deskové hře Cesta ke vzniku Československa. Rozšiřovali si vědomosti formou kvízu.

1938

Dozvěděli se, proč došlo k Mnichovu a jaké důsledky to pro nás mělo. Pracovali s fotografiemi, poznávali aktéry těchto událostí, odhadovali názory vybraných lidí, jestli jsme se měli bránit, pak si je vyslechli, sami zaujímali postoje a argumentovali. Pracovali s mapou a zakreslovali do ní území, jež jsme museli odstoupit Německu, Maďarsku i Polsku.

1948

Na základě informací z videa, komiksu děti stříhaly, třídily, lepily informace k osobnostem, jako je Edvard Beneš, Klement Gottwald, Jan Masaryk, chronologicky seřazovaly události únorových dní. Při srovnání dvou stejných fotografií si uvědomili, jak fungovala cenzura (na jedné chyběl Vladimír Clementis, dozvěděli se i proč). Starší žáci se seznámili se „skvosty“ budovatelské poezie a zkoumali vliv komunistické ideologie na kulturu, pracovali s povídkou Oty Pavla Běh Prahou i se vzpomínkami Jana Zábrany.

1968

Události tohoto roku si studenti vyjasňovali přiřazováním letopočtů, událostí, jmen. Sledovali i to, jak se měnil ve 20. století postoj občanů naší země k Sovětskému svazu. Naučili se i písničky Modlitba pro Martu a Bratříčku, zavírej vrátka.

Zobrazeno: 7035x

Aktuální informace

11.06.2025

pondělí 23/6:

  • vestibul (od 13:30 hod testy ANJ a NEJ pro žáky budoucích prim a 1A)
  • aula (focení na ISIC mezi 14:00 - 15:00 hod)
26.10.2024

Rada školy dne 25. 10. schválila výroční zprávu o činnosti školy za rok 2023 - 2024.

Významní absolventi

Absolvovala v roce 1941 s rodným příjmením Leišová.

Narodila se 19. 1. 1922 ve Všejanech a zemřela v r. 1985 v Praze.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Venezuelská krize

8. únor 1903

Ve Washingtonu skončila konference věnovaná venezuelské krizi. 

Nejčtenější

29.05.2025

Ve středu 28.5. hostil Francouzský institut v Praze republikové finále Konverzační soutěže ve FRJ, kam naše gymnázium vyslalo tři vítězky krajského kola.

celý článek
18.06.2025

📣 GYMNÁZIUM BOHUMILA HRABALA V NYMBURCE POVEDE MGR. SIMONA PECKOVÁ, MBA, PH.D. DO VEDENÍ PŘICHÁZÍ S DŮRAZEM NEJEN NA KLASICKÉ AKADEMICKÉ VZDĚLÁVÁNÍ, ALE I NA CELKOVÝ ROZVOJ OSOBNOSTI ŽÁKŮ.

Gymnázium Bohumila Hrabala v Nymburce bude mít po třiceti třech letech novou ředitelku. Do vedení bude jmenována Mgr. Simona Pecková, MBA, Ph.D. Výběrová komise Středočeského kraje ji vybrala jako nejvhodnější kandidátku na základě odborné kvalifikace, dlouholeté praxe a koncepce dalšího směřování gymnázia.

celý článek
23.05.2025

Obě třídy kvart se společně vydaly do Ostrova u Macochy, kde v centru Lipka zažily pět dní ekologického kurzu plného poznávání, bádání a zážitků v přírodě.

 
celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.