logo 

 

Rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině

Číslo projektu:          CZ.1.07/1.1.32/02.0055

Doba realizace:         1.4.2013 - 31.12.2014

Rozpočet projektu:    1 826 482,66 Kč

Základními cíli projektu bylo:

  • prostřednictvím nových metod, nástrojů a inovativních učebních materiálů rozvinout u žáků čtenářskou gramotnost ve francouzštině
  • zvýšit motivaci žáků ke studiu cizího jazyka
  • smysluplně využívat ICT techniku při práci s cizojazyčným textem
  • vytvořit metodiku pro práci s textem a její zpřístupnění pomocí internetového studijního portálu 

Cílů bylo dosaženo prestřednictvím klíčových aktivit:

  • Tvorba metodiky pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině
  • Tvorba studijního portálu s digitální knihovnou, e-learningovým modulem a elektronickým žákovským a učitelským portfóliem
  • Metodická příprava učitelů v práci s interaktivní tabulí a tablety
  • Realizace workshopů tzv. Literární kavárny

Zhodnocení projektu:

Realizace projektu přinesla významný kvalitativní posun v jazykových dovednostech žáků a didakticko-metodických kompetencí učitelů francouzštiny. Podařilo se vytvořit ucelenou metodiku pro rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině. Metodika podporuje výuku dějepisu, environmentální tématiky a frankofonních reálií ve francouzštině. Vzniklé materiály byly ověřeny přímo ve výuce francouzského jazyka na nižším i vyšším gymnáziu nebo na workshopech tzv. literárních kaváren. Metodika zohledňuje jazykové úrovně SERR A1 - B2 a je volně přístupná z webových stránek školy na záložce Studijního portálu, který je spolu s metodikou druhým z produktů projektu a nabízí využití metodiky v podobě e-learningu, mapování cesty rozvoje jazykových dovedností žáků prostřednictvím elektronického portfólia, práci s knihami v digitální knihovně i praktické úložiště materiálů v učitelském portfóliu.

Z prostředků projektu byla dovybavena školní žákovská knihovna o francouzské tituly dětské literatury či zjednodušené beletrie a pořízena sada žákovských tabletů pro efektivní práci s cizojazyčnými texty v hodině. Cenným přínosem projektu bylo i proškolení vyučujících francouzštiny v oblasti kritického myšlení a práci s interaktivní tabulí a tablety, které posunuly učitele ve vnímání užitečnosti textu při výuce cizího jazyka a práci s textem s podporou ICT technologií.

Rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině

Rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině

Se začátkem nového školního roku se naplno rozjíždí nový projekt realizovaný díky programu OP VK - Rozvoj čtenářské gramotnosti ve francouzštině. Pro všechny francouzštináře je připravena řada aktivit, které posunou nejen jejich jazykové schopnosti.

Co nás tedy až do prosince 2014 čeká?

Celý článek
<předchozí 1 2 3 4 5

Aktuální informace

30.06.2025

Každé pondělí 9.00 - 11.00 hodin

Významní absolventi

ing. arch. Alena Mocová, Ph.D.

Ing. arch. Alena Mocová, Ph.D. (*1980), autorizovaná architektka a urbanistka, proslavená vítězným projektem na monumentální baziliku v africkém Gabonu, maturovala na naší škole v roce 1999.

Anketa

 
Motto školního roku 2024-25
1. Charlie Chaplin 41 %
2. John Lennon 18 %
3. Eleanor Roosevelt 13 %
4. Stephen Covey 8 %
5. Herman Melville 20 %
Celkový počet hlasů: 212
Archiv anket

Svět v roce založení školy

Let bratří Wrightů

17. prosinec 1903

Po mnohaletých systematických pokusech se podařilo uskutečnit Orvillu Wrightovi let s motorovým letadlem v trvání dvanácti sekund.

Nejčtenější

31.07.2025

Přední česká šansoniérka Marta Balejová (roz. Fuglová) absolvovala na nymburském gymnáziu v roce 1972. V úterý 26. srpna 2025 od 19 hodin bude zpívat francouzské i české šansony ve dvoraně nymburského Kina Sokol.

celý článek
 
Charlie Chaplin - Zajímám se o svoji budoucnost, protože v ní hodlám strávit zbytek života.